Ključni sprejeti ukrepi:
SPREMEMBE ZAKONA O INTERVENTNIH UKREPIH ZA OMILITEV POSLEDIC DRUGEGA VALA EPIDEMIJE COVID-19
- Spremembe Zakona o interventnem ukrepu odloga plačila obveznosti kreditojemalce Banka odobri kreditojemalcu odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe za devet mesecev v skladu z določbami 2. in 3. člena ZIUOPOK, kar velja tudi za kreditne pogodbe, ki so na novo sklenjene v obdobju veljavnosti tega zakona. Kreditojemalec iz drugega odstavka 2. člena ZIUOPOK naslovi na banko vlogo za odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe najpozneje do 31. marca 2021. Obveznost odobritve odloga plačila obveznosti iz kreditne pogodbe se ne nanaša na kreditne pogodbe z ročnostjo več kot štiri leta in za katere je poroštvo za obveznost plačila prevzela Republika Slovenija v skladu z Zakonom o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19 (ZDLGPE). V obdobje odloga obveznosti iz posamezne kreditne pogodbe, se šteje tudi odlog, ki ga je banka odobrila na podlagi ZIUOPOK
- Spremembe pri fiksnih stroških
Višina nekritih fiksnih stroškov ne sme presegati več kot:- - 1000 eurov mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja
ali ustanovitelja zadruge ali zavoda, ki so jim prihodki od prodaje upadli za 30 odstotkov do
vključno 70 odstotkov, - - 2000 eurov mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja
ali ustanovitelja zadruge ali zavoda skladno, ki so jim prihodki od prodaje upadli za več kot
70 odstotkov,
- - 1000 eurov mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja
- - 70 odstotkov neto izgube (AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine
od dohodka iz dejavnosti za leto 2020) upravičenca, ki je srednje veliko ali veliko podjetje, navedene v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju oziroma 90 odstotkov neto izgube (AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020) upravičenca, ki je mikro ali malo podjetje, v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju. V ugotavljanje poslovnega izida se ne šteje pomoč pridobljena s tem ukrepom. Velikost upravičenca se določa skladno s Prilogo 1 Uredbe Komisije 651/2014/EU na dan oddaje vloge. - - Upravičenec se v izjavi iz 110. člena tega zakona izjavi o povprečnem številu zaposlenih po pogodbi o zaposlitvi v obdobju od 1.12.2019 do 30.11.2020 za namene izračuna višine upravičenja iz prve in druge alineje tega odstavka. Povprečno število zaposlenih se izračuna kot število delovnih ur v prej navedenem obdobju, za katere so zaposleni dobili plačo in nadomestilo plače v breme delodajalca, pri čemer se upošteva ure na delu, praznike, dopuste in boleznine v breme podjetja v primerjavi s številom možnih delovnih ur za to obdobju, in sicer na dve decimalki natančno kot prihodke od prodaje lahko upošteva prihodke od prodaje glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodajaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč.
- ➢ ZAČASNI UKREPI NA PODROČJU DELA
krizni dodatek: vsakemu zaposlenemu, ki dela in čigar zadnja izplačana mesečna plača ni presegla dvakratnika minimalne plače, delodajalec izplača ob plači za mesec december 2020 krizni dodatek v višini 200 eurov, ki je oproščen plačila vseh davkov in prispevkov. Sredstva za izplačilo kriznega dodatka se zagotavljajo v proračunu Republike Slovenije oziroma iz sredstev, pridobljenih iz proračuna Evropske unije.
V prilogi spodaj še pdf dokument pripravljen s strani gospodarske zbornice glede vseh predvidenih ukrepih.
Vir:
GZS:
pkp7_-_ključni_ukrepi.pdf |