obrazec_za_odreditev_cakanja_na_delo_15.4.2020_-_racunovodja.com.docx |
obrazec_za_odreditev_za_opravljanje_dela_na_domu_v_izrednih_razmerah_17_03_2020_gzs.docx |
delo-na-domu_pravilnik.docx |
delo-na-domu_obvestilo-inspektoratu.docx |
Spodaj sta na voljo obrazca za čakanje na delo in odreditev dela na domu, vzorec pravilnika o delu na domu ter tudi obvestilo inšpektoratu, da ste napotili delavce na delo na domu.
Še nekaj pravnih informacij glede trenutne situacije.
Preverite novičke iz Odvetniške pisarne Fabiani, Petrovič, Jeraj, Rejc d.o.o., kjer redno objavljajo pravne možnosti glede situacije s corona virusom. https://www.fpjr.si/si/publikacije Ob trenutni situaciji je vlada razumljivo podaljšala roke za oddajo letnih poročilo na AJPES in davčnih obračunov na FURS iz 31.3.2020 na nov datum 31.5.2020.
Več na spodnji povezavi: https://www.gov.si/novice/2020-03-17-5-dopisna-seja-vlade-republike-slovenije/ Spodaj v slikici so navedene trenutne možnosti za delodajalce glede dela na domu in čakanja na delo. Več informacij na naslednji povezavi od Gospodarske zbornice:
https://www.gzs.si/koronavirus/ S 1.1.2020 se je spremenila višina pavšalnega prispevka za ZZZS za tako imenovane popoldanske samostojne podjetnike.
Novi znesek za ZZZS za januar 2020, ki zapade 20.2.2020, znaša 36,92 EUR (pred spremembo je znesek znašal 35,53 EUR). Znesek pavšalnih prispevkov za PIZ ostaja enak in znaša 35,05 EUR. Nova sprememba je predvidena s 1.4.2020. Vir: FURS S 1.1.2019 se je spremenila višina pavšalnega prispevka za ZZZS za tako imenovane popoldanske samostojne podjetnike.
Novi znesek za ZZZS za januar 2019, ki zapade 15.2.2019, znaša 35,53 EUR (pred spremembo je znesek znašal 34,37 EUR) Znesek pavšalnih prispevkov za PIZ se je spremenil 1.4.2018 in znaša 33,90 EUR. Nova sprememba je predvidena 1.4.2019. Vir: FURS Dobra novica za vse nepremičninarje - za transakcije z nepremičninami po 1.12.2018 ni treba več oddajati izjave za ddv oz obrazca DDV-Iz.
Vir: FURS Z uveljavitvijo novega Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin je prišlo do nekaterih sprememb v ureditvi poročanja o sklenjenih pravnih poslih z nepremičninami v ETN.
V nadaljevanju vas opozarjamo na najpomembnejše novosti oziroma razlike glede na prejšnjo ureditev. 1. Po novem so zavezanci za poročanje o najemnih poslih tudi: - Najemojemalci, ki so v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek, štejejo kot plačniki davka v obračunu davčnega odtegljaja dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem, za najemne posle, ki jih sklenejo z najemodajalcem fizično osebo; - Najemodajalci pravne osebe ali samostojni podjetniki posamezniki; 2. Prenehala je obveznost neposrednega poročanja fizičnih oseb o najemnih poslih s stavbami ali deli stavb Geodetski upravi RS. Najemodajalci fizične osebe so geodetski upravi dolžni neposredno sporočiti le še podatke o sklenjenih najemnih poslih za leto 2017. Za najemne posle s stavbami in deli stavb, ki jih najemodajalci fizične osebe sklenejo z najemojemalci – fizičnimi osebami so najemodajalci po novem dolžni poročati Finančni upravi RS ob oddaji napovedi za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem. Za posle, ki jih bodo sklenili od 1.1. do 31.12.2018 bodo dolžni poročati prihodnje leto ob oddaji napovedi za leto 2018. Za najemne posle s stavbami in deli stavb, ki jih najemodajalci – fizične osebe sklenejo z najemojemalci – pravnimi osebami in samostojnimi podjetniki oziroma osebami, ki se v skladu s predpisi, ki urejajo davčni postopek, štejejo kot plačniki davka v obračunu davčnega odtegljaja dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem, so od 1. januarja 2018 dalje uveljavitve zakona dolžni poročati najemojemalci. Za najemne pogodbe in anekse ter predčasne prekinitve najemov, sklenjenih od začetka leta 2018 do 26.6.2018, ko je bil uveljavljen Pravilnik o evidenci trga nepremičnin morajo zavezanci za poročanje sporočiti podatke v ETN do 15. julija 2018. 3. V ETN je treba poročati le še o najemnih poslih, ki so sklenjeni za najmanj 6 mesecev. 4. Prenehala je obveznost poročanja lizingodajalcev o aneksih k pogodbam o finančnem lizingu in predčasnih prekinitvah ali odpovedih pogodb o finančnem lizingu. Še vedno pa so obvezni poročati o sklenitvah pogodb o finančnem lizingu za posle z nepremičninami, za katere se pri prodaji obračuna davek na dodano vrednost. Prosim, da ne pozabite na obveznost poročanja v ETN o: - sklenjenih kupoprodajnih poslih s parcelami, stavbami in deli stavb, za katere se obračuna DDV, in v katerih nastopate kot prodajalec in - sklenjenih najemnih pogodbah, aneksih in predčasnih prekinitvah najemov s stavbami in deli stavb, v katerih nastopate kot najemodajalec oz. najemojemalec od najemodajalcev – fizičnih oseb. Več na spodnjem linku na dopis RS Ministrstva za okolje in prostor poslan GZS https://www.gzs.si/LinkClick.aspx?fileticket=vNHwnu6926g%3d&portalid=123 S 1.1.2018 je prišlo do spremembe Zakona o dohodnini (ZDoh-2S) med njimi tudi glede podjetij, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi normiranih odhodkov. V zvezi s tem je FURS pred kratkim podal dodatno pojasnilo:
Obvestilo zavezancem - fizičnim osebam z dejavnostjo Zadeva: Obvestilo zavezancem - fizičnim osebam z dejavnostjo, ki davčno osnovo ugotavljajo na podlagi normiranih odhodkov in so hkrati (so)lastniki pravnih oseb, o novih pogojih za ohranjanje uporabe normiranih odhodkov. Obveščamo vas, da se je s 1. 1. 2018 začel uporabljati Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini (ZDoh-2S). Podjetjem, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi normiranih odhodkov je prinesel tri spremembe, in sicer: • pri ugotavljanju pogojev za obdavčitev z normiranimi odhodki se upoštevajo tudi prihodki povezanih oseb; • normirani odhodki ostajajo v višini 80% realiziranih prihodkov, dodatno pa so omejeni še z absolutnim zneskom, in sicer v višini 40.000 eur oz. 80.000 eur; • ter obvezen izstop iz sistema, če podjetje v dveh zaporednih letih v povprečju preseže 150.000 eur, prihodkov ugotovljenih po računovodskih predpisih. Podrobneje si o spremembah lahko preberete na spletnih straneh Finančne uprave RS http://www.fu.gov.si/fileadmin/Internet/Davki_in_druge_dajatve/Podrocja/Dohodnina/Dohodek_iz_dejavnosti/Opis/Podrobnejsi_opis_3_izdaja_Brosura_o_dohodku_iz_dejavnosti.pdf. Od 1. 1. 2018 dalje se pri ugotavljanju prihodkovnega pogoja za ugotavljanje davčne osnove na podlagi normiranih odhodkov, prihodkom iz opravljanja dejavnosti, prištejejo tudi prihodki povezanih oseb, pri čemer se kot povezane osebe štejejo tudi pravne osebe, v katerih imajo fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, najmanj 25% lastniški delež. Če vsota prihodkov, doseženih v okviru opravljanja dejavnosti, in prihodkov povezanih oseb, v letih 2016 in 2017 presega 300.000 eur, se v letu 2018 ugotavlja davčna osnova za dohodnino od opravljanja dejavnosti po dejanskih odhodkih. Pri izračunavanju prihodkovnega praga ni potrebno prištevati prihodkov povezane osebe, če zavezanec dokaže, da glavni ali eden od glavnih namenov za shemo poslovanja ni izpolnjevanje pogojev za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov. To pomeni, da prihodkov povezane osebe ni potrebno prištevati, če zavezanec dokaže da: 1. kot fizična oseba z dejavnostjo ne opravljate enake dejavnosti, kot jo opravlja povezana pravna oseba, katere (so)lastnik je in 2. prihodkov v okviru dejavnosti ne ustvarjate z zaračunavanjem dobav povezani osebi ali 3. navede, kolikšen delež prihodkov ustvarja s poslovanjem s povezano osebo in utemelji, da so dobave povezani osebi, ki davčno osnovo ugotavlja na podlagi dejanskih odhodkov: a. ustrezno vsebinsko in količinsko opredeljene na knjigovodskih listinah (pavšalno mesečno zaračunavanje storitev povezani osebi je ena od okoliščin, ki kaže, da gre za nedovoljeno shemo), b. podprte z dodatnimi listinami (poleg računov), ki se jih v primerljivih poslih običajno pričakuje in pričajo o dejanski dobavi blaga oziroma izvedbi storitve povezanih oseb, c. opravljene po cenah, ki so primerljive cenam, po katerih bi posel sklenili med seboj nepovezani osebi (po tržno primerljivih cenah). Po podatkih iz evidenc davčnega organa opravljate dejavnost kot fizična oseba, hkrati pa ste tudi (so)lastnik pravne osebe. Iz podatkov oddanih obračunov izhaja, da vsota vaših prihodkov in prihodkov povezanih oseb iz let 2016 in 2017 presega 300.000 eur. Ker pri izračunavanju prihodkovnega praga za ohranjanje ugotavljanja davčne osnove z normiranimi odhodki niste upoštevali prihodkov povezanih pravnih oseb, najkasneje do 15. 7. 2018 preko eDavkov kot lastni dokument v obliki pdf datoteke predložite utemeljena pojasnila, iz katerih bo razvidno, da pri ugotavljanju prihodkovnega praga za obdavčitev po normiranih odhodkih, prihodkov povezanih oseb upravičeno niste upoštevali, ter da tako tudi v letu 2018 še vedno izpolnjujete pogoje za ugotavljanje davčne osnove na podlagi normiranih odhodkov. Če bi morali na podlagi sprememb zakonodaje v letu 2018 ugotavljati davčno osnovo na podlagi dejanskih odhodkov, lahko preko eDavkov do 15. 7. 2018 posredujete vlogo na dokumentu NF-LD (lastni dokument), z zaprosilom za ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih odhodkov. Pri zavezancih, ki do 15. 7. 2018 ne bodo posredovali niti pojasnil niti vloge za spremembo načina ugotavljanja davčne osnove, bo uveden davčni nadzor po določbi 129. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. S 1.4.2018 se je spremenila višina pavšalnega prispevka za PIZ za tako imenovane popoldanske samostojne podjetnike, ki se vsako leto prilagodi glede na ZPIZ-2.
Novi znesek za PIZ za april 2018, ki zapade 20.5.2018, znaša 33,90 EUR (pred spremembo je znesek znašal 33,01 EUR). Znesek pavšalnih prispevkov za ZZ se je spremenil 1.1.2018 in znaša 34,37 EUR. Vir: Ministrstvo za finance http://www.fu.gov.si/davki_in_druge_dajatve/podrocja/prispevki_za_socialno_varnost/ S 1.4.2017 se je spremenila višina pavšalnega prispevka za PIZ za tako imenovane popoldanske samostojne podjetnike, ki se vsako leto prilagodi glede na ZPIZ-2.
Novi znesek za PIZ za april 2017, ki zapade 15.5.2017, znaša 33,01 EUR (pred spremembo je znesek znašal 32,43 EUR). Znesek pavšalnih prispevkov za ZZ se je spremenil 1.1.2017 in znaša 33,24 EUR. Vir: Ministrstvo za finance http://www.fu.gov.si/…/Pri…/Opis/Pavsalni_prispevki_2017.pdf Vsako leto je do 5. februarja čas, da pošljete obrazec za uveljavljanje vzdrževanih družinskih članov pri obračunu dohodnine. V letu 2017 5. februar pade na nedeljo, zato je rok za oddajo vloge dan pozneje. Vlogo pošljete vsi tisti, ki med letom niste uveljavljali družinskih članov pri akontaciji dohodnine in vsi tisti, ki želite uveljavljanje spremeniti.
Obrazec dobite na vseh finančnih uradih, lahko pa si ga tudi prenesete s spletne strani FURS OD 1.11.2016 DALJE BO FURS ELEKTRONSKO PREKO SISTEMA EDAVKI VLAGAL TUDI SKLEPE O IZVRŠBAH7/10/2016
S 1. januarjem 2016 je Zakon o davčnem postopku uvedel nov, sodobnejši način vročanja dokumentov davčnim zavezancem. Vročanje se izvaja preko informacijskega sistema Finančne uprave portala eDavki, ki se sedaj glede komuniciranja med zavezanci in Finančno upravo uporablja v obe smeri – za vlaganje davčnih obračunov ter drugih vlog zavezancev in za vročanje dokumentov.
Elektronsko vročanje je obvezno za pravne osebe, samostojne podjetnike posameznike in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Druge fizične osebe pa se lahko prostovoljno prijavijo v sistem eVročanja tako, da prek portala eDavki oddajo obrazec eVročanje-POS (Obrazec Prijava/Sprememba/Odjava). Od 1. novembra dalje pa bo elektronski način vročanja veljal tudi za sklepe o davčni izvršbi, s katerimi se izterjujejo neporavnane davčne obveznosti. Zaradi narave dokumentov, ki se bodo vročali elektronsko predlagamo vsem pravnim osebam, da uredijo pooblastila za evročanje še pred 1.11.2016. Pooblastilo se lahko uredi pisno ali pa preko sistema edavki. Vir: FURS Po sprejetju zakona ZGD-1l avgusta 2015, prihaja datum 23.8.2016, do katerega bodo lastniki družb morali vrniti do 7.500 eur prejetega posojila s strani njihove družbe, v primeru, da le ta z drugimi sredstvi (osnovna sredstva, terjatve do kupcev, denarna sredstva,...) ne pokriva osnovnega kapitala v višini 7.500 eur. Terjatev do lastnika, tako ne bo več sredstvo, ki bi omogočalo poslovanje družbe oz zagotavljalo minimalni potreben osnovni kapital v višini 7.500 EUR.
Kazen za kršenje zakona v tem delu znaša za mikro podjetja od 1.000 EUR do 6.000 EUR. Vir: E - VEM Zavezanec, ki izdaja račune skladno z Zakonom o davčnem potrjevanju računov mora na vidnem mestu objaviti obvestilo o obveznosti izdaje računa in izročitve računa kupcu ter obveznosti kupca, da prevzame in zadrži izdani račun. Finančna uprava je objavila vzorce obvestil o obveznosti izdaje, prevzema in zadržanja računa. Primer obvestila lahko najdete spodaj, vse ostale pa na tej povezavi.
|
Za vse, ki bi radi pripravili svoje seminarje na online platformi priporočamo KAJABI platformo, kjer imate ALL-IN-ONE sistem za svoja izobraževanja - poskusite in preverite, če vam ustreza. Omogočajo tudi 30 dnevni brezplačni test platforme.
NOVIČKETu lahko najdete tekoče novičke o pomembnejših spremembah zakonodaje na področju računovodstva. ARHIV
February 2024
|
|
© 2016 ROHA, finančno in računovodsko svetovanje, d.o.o.. Vse pravice pridržane.
|