RAČUNOVODSKI SERVIS ROHA
ROHA
  • Domov
  • Storitve
  • Cenik
  • Reference
  • NORMIRAN S.P.
  • Novičke
  • Ekipa

Državni zbor sprejel prvi paket davčnih sprememb

19/11/2024

0 Comments

 
Državni zbor je 14.11.2024 sprejel prvi paket davčnih sprememb, ki je usmerjen v krepitev konkurenčnosti gospodarstva in dodane vrednosti. Sprejeti ukrepi med drugim prinašajo ugodnejšo davčno obravnavo za ključne razvojne kadre iz tujine, lažje nagrajevanje delavcev z delnicami in deleži ter daljše časovno obdobje za koriščenje olajšave za zeleni in digitalni prehod.

Glavne spremembe na kratko:
-   dvig meje za obvezni vstop v sistem DDV na 60.000 evrov (v koledarskem letu in ne več zadnjih 12 mesecev)
- znižanje meje za polne s.p.-je (pogoj za polni s.p. - obvezno zavarovani nosilec s.p.-ja (ne več katerakoli oseba) neprekinjeno 9 mesecev znotraj koledarskega leta) na 60.000 EUR letno. Normirani odhodki do 60.000 eur prihodkov znašajo 80%.
-  znižanje meje za vse ostale "popoldanske" s.p.-je na 30.000 EUR letno. Normirani odhodki do 12.500 eur, 80% med 12.500 in 30.000 EUR 40%. 
 - priznani odhodki nad določenimi mejami so 0%.
- prehodno obdobje - v letu 2025 lahko normiran s.p. ostane v sistemu normiranih odhodkov, v primeru, da niste presegli 300.000 EUR prihodkov v zadnjih 2 letih (tako je veljalo do sedaj). Za leto 2026 pa bo veljalo prehodno določilo in sicer v primeru prihodkov nad 60.000 eur v letu 2025 (polni s.p.) in nad 30.000 EUR (popoldanski s.p.) boste morali v letu 2026 izstopiti iz sistema obdavčitev po normiranih odhodkih.
- nove meje za obstanek v sistemu normiranih odhodkov so 120.000 EUR v zadnjih dveh letih za polni s.p. in 60.000 EUR za popoldanski s.p. - to bo veljalo za določitev statusa normiranca od leta 2027 dalje.

- z
avezanec, ki ugotavlja davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov, za davčno leto v davčnem obračunu mora razkriti znesek prihodkov, ki so doseženi s posamezno povezano osebo ter z osebo, s katero je v delovnem razmerju na podlagi sklenjene pogodbe o zaposlitvi.


Bolj podrobno si preberite spodaj.
"Ključni del prvega paketa davčnih sprememb so razvojno naravnani ukrepi, ki bodo podprli dejavnosti in zaposlene z višjo dodano vrednostjo. S tem želimo prispevati k hitrejšemu zmanjševanju zaostanka za državami, ki veljajo za inovacijske voditeljice.

Uvajamo ugodnejšo davčno obravnavo v obliki zmanjšane dohodnine v višini sedmih odstotkov prejete plače, s čimer želimo privabiti kadre iz tujine. Ukrep velja za Slovence in tuje državljane, koristiti pa ga bo možno ob pogoju, da posameznik ob prihodu v Slovenijo ni starejši od 40 let, v zadnjih dveh zaporednih letih pred nastopom dela ni bil rezident Slovenije in bo imel zagotovljeno plačo v višini najmanj dvakratnika zadnje znane povprečne plače. Ti kadri bodo lahko ugodnejšo davčno obravnavo koristili največ pet zaporednih let, z ukrepom pa bomo podprli pogoje za dvig dodane vrednosti gospodarstva.

Spodbuditi želimo tudi lastništvo delavcev v podjetjih, zato paket ukrepov vključuje tudi lažje nagrajevanje delavcev z delnicami in deleži; ta dohodek bo izključen iz delodajalčeve obveznosti brutenja dohodka. Naslovili smo tudi izzive inovativnih zagonskih podjetij pri nagrajevanju zaposlenih in zagotavljanju ustrezne likvidnosti v začetnih fazah poslovanja, tako da smo zamaknili izračun davčne obveznosti od tovrstnega dohodka in posredno s tem tudi nastanek obveznosti za plačilo prispevkov za socialno varnost.

Drugi del paketa vključuje ukrepe za izboljšanje (mednarodne) konkurenčnosti slovenskega gospodarstva, pri katerih smo v čim večji možni meri prisluhnili predlogom gospodarstva. Med drugim gre za več ukrepov na področju davka na dodano vrednost (uvedba DDV skupin, dvig meje za obvezni vstop v sistem DDV na 60.000 evrov), razširili smo časovno obdobje za koriščenje olajšave za zeleni in digitalni prehod z enega na pet let, odpravili nejasnosti in strožje omejitve pri davčnem priznavanju odhodkov iz naslova obresti pri posojilih med povezanimi osebami, prisluhnili pa smo tudi kmetom, saj bodo plačila za kmetovanje na območjih z omejenimi dejavniki za kmetijsko dejavnost po novem v celoti izključena iz obdavčitve.

Z ukrepi v tretjem delu paketa pa naslavljamo nekatere druge politike in cilje. Na splošno stopnjo DDV smo prilagodili obdavčitev sladkih pijač (z dodanim sladkorjem ali sladili) in energijskih pijač. Ob tem poudarjamo, da bo za naravne sadne sokove, vode brez dodanega sladkorja ali sladil in vode z dodanimi aromami in brez dodanega sladkorja ali sladil v veljavi ostala znižana stopnja DDV. Ta ukrep namreč ni namenjen pridobivanju dodatnih javnofinančnih virov, ampak z njim primarno podpiramo doseganje ciljev na področju javnega zdravja.

Vzpostavili smo tudi sistem poročanja podatkov o prodaji blaga in storitev prek avtomatov. Izdajanje računov za prodajo ne bo obvezno, bodo pa morali ponudniki sporočati podatke o prodaji davčnemu organu, na način, kot je že vzpostavljen v okviru davčnega potrjevanja računov. Izjeme bodo veljale za menjalne avtomate za prodajo žetonov, avtomate za prodajo kmetijskih in gozdarskih pridelkov in storitev (za dobave, ki so oproščene obračunavanja DDV) in za avtomate, ki delujejo brez električnega napajanja, zunaj poslovnih prostorov zavezanca in brez navzočnosti fizične osebe, ki bi lahko izvajala postopek sporočanja podatkov o prodaji preko avtomata. S tem ukrepom smo poenostavili in poenotili pravila glede prodaje prek avtomatov in omogočili učinkovitejši nadzor davčnega organa, to pa bo pozitivno vplivalo tudi na konkurenčnost gospodarskih panog, v okviru katerih je že zdaj obvezno davčno potrjevanje računov.

S predlogom zakona se za davčne zavezance, identificirane za namene DDV, določa obveznost vodenja evidence obračunanega DDV in evidence odbitka DDV ter obveznost sporočanja teh podatkov davčnemu organu. Gre za podatke, ki jih davčni zavezanci že danes vodijo v svojem knjigovodstvu. Davčni organ pa bo davčnim zavezancem omogočal pripravo predizpolnjenega obračuna DDV.

S tem bodo davčni zavezanci razbremenjeni zahtevkov davčnega organa po predložitvi podatkov, zmanjšal se bo obseg fizičnih pregledov pri davčnih zavezancih, predvsem manjšim zavezancem z enostavnejšimi transakcijami pa bo možnost sestave predizpolnjenega obračuna DDV olajšala izpolnjevanje obveznosti pravilne sestave in pravočasne predložitve obračuna DDV. To bo prispevalo k izboljšanemu konkurenčnemu okolju za poslovanje gospodarskih subjektov, ki pravilno izpolnjujejo svoje davčne obveznosti.

Za zavezance, ki samostojno opravljajo dejavnost, smo spremenili pogoje za vstop in obstoj v sistemu ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov ter skladno s tem tudi pogoje za določanje maksimalne višine normiranih odhodkov. V sistem normiranih odhodkov lahko vstopi zavezanec, ki je v preteklem davčnem letu dosegel prihodke iz dejavnosti do 60.000 evrov in je bil obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve za polni delovni čas neprekinjeno vsaj devet mesecev. Za preostale zavezance, ki tega pogoja ne dosegajo, pa se pogoj dohodkov v preteklem davčnem letu določi v višini do 30.000 evrov.

Ob tem poudarjamo, da za del normirancev pogoje izboljšujemo, saj bodo lahko polni normiranci (sam zavezanec je zavarovan za polni delovni čas vsaj devet mesecev) za prihodke do 60.000 evrov uveljavljali odhodke v višini 80 odstotkov, medtem kot je bila ta možnost sedaj omogočena do višine 50.000 evrov.

Za izstop iz sistema normiranih odhodkov se določi povprečje prihodkov dveh zaporednih let v višini 60.000 evrov, 30.000 evrov oziroma 45.000 evrov, in sicer v odvisnosti od izpolnjevanja pogoja vključenosti zavezanca v zavarovanje v teh dveh zaporednih letih.

Za prehod na nov sistem velja prehodno obdobje, in sicer bo poseben režim veljal za preverjanje izstopnih pogojev v letih 2025 in 2026. V letu 2025 bodo kot izstopni pogoji veljali še sedaj veljavni pogoji (torej brez sprememb), v letu 2026 pa se bo izstopne pogoje po novih kriterijih preverjalo zgolj z upoštevanjem prihodkov v letu 2025. 

S temi spremembami se počasi približujemo izhodiščnemu namenu tega davčnega ukrepa – administrativnim razbremenitvam podjetnikov z manjšimi obsegi poslovanja, ki so običajno značilni za začetno poslovanje. Hkrati pa želimo s temi spremembami omiliti tudi težave, ki jih obstoječ sistem zaradi svoje davčne ugodnosti povzroča na različnih ravneh. Ob tem poudarjamo tudi, da je sistem normirancev prostovoljen in da se lahko zavezanci odločijo tudi za drugačen način ugotavljanja davčne osnove, in sicer z upoštevanjem dejanskih odhodkov.

Za družbe z omejeno odgovornostjo, ki poslujejo po Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb, pa smo posebno ureditev za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov odpravili.

Del paketa je tudi prenos vsebin dveh EU direktiv ter rešitve, s katerimi zakonske podlage usklajujemo s sodbami oziroma odločbami Upravnega, Vrhovnega in Ustavnega sodišča Republike Slovenije, dodatno pa še številne rešitve v okviru pravil davčnega postopka, ki zmanjšujejo administrativno breme davčnih zavezancev ter lajšajo izpolnjevanje davčnih obveznosti davčnim zavezancem.

Na podlagi sprememb bo v letu 2025 po zaključku trenutnega cikla množičnega vrednotenja nepremičnin vsem lastnikom posredovano pisno obvestilo o vrednosti njihovih nepremičnin."

Vir:
gov.si



0 Comments
    Picture
    ​Za vse, ki bi radi pripravili svoje seminarje na online platformi priporočamo KAJABI platformo, kjer imate ALL-IN-ONE sistem za svoja izobraževanja - poskusite in preverite, če vam ustreza. Omogočajo tudi 30 dnevni brezplačni test platforme.
    ​

    NOVIČKE

    Tu lahko najdete tekoče novičke o pomembnejših spremembah zakonodaje na področju računovodstva. 

    ARHIV

    February 2025
    January 2025
    November 2024
    October 2024
    August 2024
    June 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    May 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    October 2022
    June 2022
    May 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    July 2021
    June 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2019
    December 2018
    July 2018
    June 2018
    April 2017
    January 2017
    October 2016
    July 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    June 2015
    December 2014
    October 2014
    June 2014
    March 2014
    January 2014
    December 2013

© 2016 ROHA, finančno in računovodsko svetovanje, d.o.o..  Vse pravice pridržane.